About Me

My photo
A mind traveller. Pretty much an abstract and eccentric human being. But overall, a human panda who embraces food as a hobby.

Thursday, July 26, 2012

Antara enam, pagi, kopi dan aku

Ini sudah puasa ke-enam
Dari matahari celik smpai matahari benam,
Sehari puasa selama itu.


Ada yang dah dengar keluhan padu
dari students yang duduk di luar negara,
apa nak buat itu nasib mereka
Kita di sini,
puasa tak lama,
tapi kita mengeluh sama.

hai kawan-kawan
ini bulan ramadhan,
apa bising yang mau dikeluh,
sedangkan ini bulan yang rahmat penuh,
cari pahala kan lagi bagus,
dari memikir makanan terus.

Sudah pukul enam pagi,
orang masih tidur lagi.
aku celik mata,
menatap laptop yg ada,
menaip post di pagi buta,
dek kerana kopi yang ada,
dari tegukan sahur tadi,
jadi mata masih celik lagi.

Di sini sahaja aku merapu,
saja merapu ikut hobi
ini bukan kisah melodi,
yg hangat disampaikan setiap minggu,
ini macam kisah merapu,
disampaikan pada orang yang sudi baca post aku,
terima kasih aku ucapkan pada yg baca,
itupun kalau ada yg sudi membaca.

Dah la aku hilang idea.

p/s: minggu paling lama la hey. Jea. Nak tumpang kredit juga. Jadik bak kata alleycats. Saya ucapkan. 'Terima kasih la hey!'

No comments: